Dagens ekonomitips! Signerat Benedictus.

Svårt att få pengarna att räcka till? Lever du precis på gränsen till existensminimum och får leva på snabbnudlar och knäckebröd efter att hyran och alla räkningar är betalda? Ta det lungt. Påven - Benedictus XVI har tipset som ska få ekonomin att hålla sig på fötterna. Det lyder: Investera i andlighet. Han menar att den globala finanskrisen är beviset för att jakten på pengar, karriär och framgång är meningslös.

Detta får ju en att fundera på vad som drev Benedictus himself att bli påve? Varför inte nöja sig med att sitta hemma och be och kanske hjälpa sina grannar lite då och då, bli fadder och lägga växeln i rödakorsetkrukorna på ica. Nejnejnej, inte fan dög det, it's the toppen som räknas! Stor mäktigt påve! Ekonomiskt oberoende och inflytande på miljontals människor! Det vore något!

Jag säger: Investera i lycka. Och att pengar inte gör en lyckligare är skitsnack. Alla vill ha ett så bekvämt liv som möjligt och alla strävar efter det. Om du frågar en svältande afrikan, som vissa folk säger är "lyckligare" än en ekonomiskt oberoende person, eftersom han lever under förhållanden som gör att han måste räkna varje dag som sin sista, så tvekar jag på att svaret blir: "Nej, jag trivs bättre hääär! Svältande och hivsmittad på en soptipp i Somalia. Pengar, det gör mig inte lyckligare"

AnnAhls budskap lyder: fortsätt sträva efter karriär, pengar och framgång. Det är drömmar som håller en lycklig, och när man lyckas nå fram till någon av dem. Att sitta och skjuta upp lycka och belöningar till "ett liv efter detta" är totalt jävla meningslöst. Det är som att spela rysk-roulette!



AnnAhl - Life as it should be

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag håller helt med!

2008-10-07 @ 13:55:33
URL: http://jazzflicka.blogg.se/
Postat av: smulle

pengar är till för att spenderas! det är för övrigt mitt motto har jag kommit på :S

2008-10-07 @ 21:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0